تارنمای ادبی قلم طلایی1 - امیر نمازی

وب سایتی جامع و تمرین محور برای علاقمندان به داستان و نویسندگی

پروندۀ سال 98 کانال ایده داستان + هدیه حضور

 

سوم خرداد سال گذشته شرایطی فراهم آمد تا کانال ایده داستان، همان دفترچه‌ای که تمامی نویسندگان خرد و کلان به آن نیاز دارند، به یاری خدا متولد شود و پا به دنیای پر فراز و نشیب ادبیات بگذارد.

در این یکسال فعالیت، سعی شد ایده‌ها و تمریناتی طراحی و ارسال شوند که اول، ذهن و قلم‌ نویسنده را به چالش بکشد و دوم، پیشرفت و ارتقای شما عزیزان را تسریع‌ کند.

تمرینات در چندین مرحله نو شدند و به شمار آن‌ها افزوده شد و تا این لحظه، بالغ بر ۱۹۱ ایده و جرقه داستانی (ایده ها، یک‌ویک و نخ داستانی) و ۷۸ تمرین متنوع، هدفمند و پیش‌برنده ارسال شده است که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می کردند؛ یکی به آنی‌نویسی و ایجاز آن ارتباط داشت، دو ایده به بحث داستان‌نویسی حرفه‌ای مرتبط بود، چند تمرین به داستان کم شمار و توصیف و درک هنری مرتبط بود و در تمامی آن‌ها،  دست و فکرِ نویسنده باز بود و یکی از همین ایده‌های ارسالی، در دوره ششم جشنواره‌نویسی نوشته شد و در بین ۶۰ داستان اول جایزه‌ ادبی سیمین قرار گرفت.

عامی نویس2 - دو لُپّی

 

عامی نویس2 : دو لُپّی یا دو لُپّه

برای دومین عامی‌نویس، یکی از واژگان شیرین و خوش کاربرد را انتخاب کرده‌ام؛ قرار است با « دو لُپّی » خوردن آشنا شویم. تا به حال چندبار غذایی خوش رنگ و بو را دو لُپّی و با ولع خورده‌اید؟ با این مقدمهٔ مفید، به سراغِ اصل قضیه می‌رویم...

 

دو لُپّی، یکی از همان شاه کلماتی است که به همه شخصیت و سلیقه‌ای می‌آید؛ می‌توان برای پیر و جوان، لاغر و چاق و هر زن و مردی به کار برد! به نظر شما این اصطلاح عامیانه و پرکاربرد، چه معنایی دارد و کجا استفاده می‌شود؟

« دو لُپّی » یا « دو لُپّه » زمانی به کار می‌رود که فردی، با ولع و حرص، مشغول خوردن غذا یا چیزی باشد و هر دو لُپّ او، پر و در حال جنبش باشد!

دورۀ نهم جشنواره نویسی + یادبود

نهمین دورۀ جـشنواره نویسـی مدرسۀ خـلاقِ ایـدۀ داسـتان

پنجمین دوسالانۀ داستان کوتاه حیرت

 

 

 

 

شمای کلی دوره:

- موضوع اصلی: آزاد

- بخش : داستان کوتاه

- تعداد حاضرین در دوره: 5  نفر

- تعداد داستان های ارسال شده: 5 داستان کوتاه

- مدت دوره: 25 روز / اردیبهشت 99

 

 

 

آمار کلی جشواره:

- تعداد آثار رسیده به جشنواره: بروزرسانی می شود.

 

 

نتایج جشنـواره و هنرآموزان

بروزرسانی می شود.

 

یادبـود دوره

  • نظرات [ ۰ ]
تنها با نوشتن و تمرین مکرر است که رشد می کنید؛ پس تا می توانید بنویسید که نوشتن، رسالت شماست...
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan