تارنمای ادبی قلم طلایی1 - امیر نمازی

وب سایتی جامع و تمرین محور برای علاقمندان به داستان و نویسندگی

آشنایی با دوره های جشنواره نویسی کانال ایده داستان

 

دوره های جشنواره نویسی، یکی دیگر از ابداعات و نوآوری های کانال ایده داستان بود که ازآبان ماه 1398 وارد برنامه های یادگیری و عملی هنرآموزان شد و تاکنون (تا بهمن98)، به یاری خداوند پنج دوره برگزار شده و دراین مدت، چند افتخار کوچک و قابل توجه نیز سهم هنرآموزان گرامی شده است که در پستهای بعدی به تفصیل بیان خواهد شد.

همواره سعی بر این است که در هر دوره، خلاقیت و برنامه ای جدید وارد پروسه اجرایی گردد تا هم ازخستگی و یکنواختی دوره جلوگیری بعمل آید و هم امکان یادگیری عمیق تر، مرور مباحث به شکل عملی وکاربردی، یادگیری نکات ریز و فنی نویسندگی و به کار بستن آموزه ها در آیندۀ نوشتاری را نیز فراهم آورد؛ در این دوره ها، جشنواره هایی انتخاب و برنامه ریزی می شوند که از فاکتورهای مهمی چون اعتبار، اهمیت،آینده دار بودن و... برخوردار باشند و شرایط خلق شاهکارهای داستانی و هنری را در سطح هنرآموزان و دوره فراهم کنند.

حضور دراین دوره ها مناسب تمامی هنرآموزانِ پرشوری است که جز پیشرفت و ارتقای سطح شان دغدغه و هدف دیگری ندارند و تشنه یادگیری اند؛ درچند دورۀ اخیر، نویسندگانِ نوآموز و تازه کاری بودند که با تلاش و بردباری توانستند اولین گام هنریشان را محکم بردارند و داستانی فنی و درخورِ توجه بنویسند؛ این دوره ها، به شکل عملی، کاربردی، هدفمند، جدی و همراه با پیگیری و سخت گیری های نوشتاری انجام می شود و تمامی هنرآموزان قبل از هرچیز باید به برنامۀ دوره وفادار باشند و تا پایان راه طبق آن عمل نمایند.

 نقد داستان در این دوره ها نیز به شکل تخصصی، چند بخشی و به شکل ریز و جزئی انجام می شود و آثار ارسالی، شاخص های بسیاری را طی می کنند تا به شکل نهایی شان دست یابند و در این راه حتی ممکن است چندین بار به سازی و بازنویسی شوند؛ امیدوارم این دوره ها بتواند شور و شوق نوشتن را دردل و جان هنرآموزان افزون تر کند و درنهایت شاهد داستانهایی فنی، هنری و نزدیک به معیارهای اصیل نویسندگیِ ایرانی و کلاسیک باشیم و خاطره اش تا پایان زندگی هنری نویسندگان حاضر در دوره باقی بماند...

 

 

 


هرگونه کپی برداری و اجرای دوره، رضایت اینجانب را به همراه نداشته و دور از اخلاق، شرع و عرف نویسندگی می باشد.


 

  • نظرات [ ۰ ]
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تنها با نوشتن و تمرین مکرر است که رشد می کنید؛ پس تا می توانید بنویسید که نوشتن، رسالت شماست...
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan