تارنمای ادبی قلم طلایی1 - امیر نمازی

وب سایتی جامع و تمرین محور برای علاقمندان به داستان و نویسندگی

پروندۀ سال 98 کانال ایده داستان + هدیه حضور

 

سوم خرداد سال گذشته شرایطی فراهم آمد تا کانال ایده داستان، همان دفترچه‌ای که تمامی نویسندگان خرد و کلان به آن نیاز دارند، به یاری خدا متولد شود و پا به دنیای پر فراز و نشیب ادبیات بگذارد.

در این یکسال فعالیت، سعی شد ایده‌ها و تمریناتی طراحی و ارسال شوند که اول، ذهن و قلم‌ نویسنده را به چالش بکشد و دوم، پیشرفت و ارتقای شما عزیزان را تسریع‌ کند.

تمرینات در چندین مرحله نو شدند و به شمار آن‌ها افزوده شد و تا این لحظه، بالغ بر ۱۹۱ ایده و جرقه داستانی (ایده ها، یک‌ویک و نخ داستانی) و ۷۸ تمرین متنوع، هدفمند و پیش‌برنده ارسال شده است که هر کدام اهداف خاصی را دنبال می کردند؛ یکی به آنی‌نویسی و ایجاز آن ارتباط داشت، دو ایده به بحث داستان‌نویسی حرفه‌ای مرتبط بود، چند تمرین به داستان کم شمار و توصیف و درک هنری مرتبط بود و در تمامی آن‌ها،  دست و فکرِ نویسنده باز بود و یکی از همین ایده‌های ارسالی، در دوره ششم جشنواره‌نویسی نوشته شد و در بین ۶۰ داستان اول جایزه‌ ادبی سیمین قرار گرفت.

این مورد، نشان از باز بودن دست و فکر نویسنده دارد؛ ایده‌ها قابلیت تکمیل و تغییر دارند و می‌توانند به شاهکاری داستانی و بی مثال تبدیل شوند و یا در حدِ یک تمرین ساده و پیش پا افتاده بمانند و صرفاً قلم صاحب اثر را اندکی رو به جلو هُل دهد؛ همه چیز به چشم و ذهنِ نویسنده بستگی دارد...

 

از حضور و بازخوردهای مثبت شما عزیزان در این یکسال همراهی، نهایت تشکر را دارم و امیدوارم در ادامه راه نیز همراه و حامی فعالیت های کانال ایده داستان باشید و بمانید. قطعاً با حضور دوستان جدید، کانال فعالیت پرثمرتری خواهد داشت؛ با معرفی کانال و فعالیت‌های آن به دوستان خود، از این فرصت موجود حمایت کنید.

 


شمار کلی تمرینات و ایده ها (به تفکیک)


 

شمار ایده‌های ارسال شده : ۸۶ ایده

ایده‌های هفتگی : ۵۲ ایده

ایده‌های آزاد جامع: ۲۳ ایده

طنز ایده : ۱۱ ایده

 

شمار تمرینات ارسال شده : ۱۰۷ تمرین

تمرین نخ داستانی: ۲۲ (۹۳ جرقه)

تمرین یک و یک: ۵ تمرین

هارمونی: ۳۴ تمرین نوشته

تمرین آنلاین بداهه نویسی خلاق: ۱۲ تمرین

مشق شب ساده: ۱۱ تمرین

عامی‌نویس: ۲ برگ جامع

درک هنری و تصویری: ۱۳ تمرین

تمرین توصیف: ۶ تمرین

 

 

چنانچه نظر یا پیشنهادی دارید، زیر همین پست بنویسید و ارسال کنید.

با ارادت و احترام | امیر نمازی

سوم خرداد ۹۹ - سالروز تشکیل و تأسیس کانال ایده داستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تنها با نوشتن و تمرین مکرر است که رشد می کنید؛ پس تا می توانید بنویسید که نوشتن، رسالت شماست...
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan