تارنمای ادبی قلم طلایی1 - امیر نمازی

وب سایتی جامع و تمرین محور برای علاقمندان به داستان و نویسندگی

قرار معرفی کتاب (بخوانید و معرفی کنید)

 

این صفحۀ معرفی کتاب است و مخاطب اصلی آن شما هستید...

کتاب­های بسیاری درصف­ اند تا برای شما خودنمایی کنند و با خوانش آنها، هم سواد کتابی­­ تان را بالا ببرید و هم در نوشتن کارهای مستند و نیاز به علم اختصاصی، یاری گرتان باشند.

اولین پست از این صفحۀ اختصاصی به شما اختصاص دارد و می­ خواهم قیچی افتتاح و گشایشش را به دستان پرمهر و محبت شما بسپارم؛ این پستِ مرتبط با کتاب و کتابخوانی، همیشه فعال خواهد بود و می توانید پس از خوانش کتب جدید، از آن در جهت معرفی به دیگر دوستان استفاده کنید.

***

لطفا جهت معرفی کتاب و بهتر دیده شدن کامنت تان، از الگوی زیر استفاده کنید:

1. درج نام کتاب ، نویسنده ، مترجم و انتشارات.

2. اگر قرار باشد به این کتاب از 10 نمره دهید، چه نمره ­ای می دادید؟ (صرفاً نمره)

3. تأثیراتی که کتاب و محتوایش در زندگی ­تان داشته ­است را به شکل کوتاه و مفید بنویسید و به اشتراک بگذارید. (3 تا 5 خط)

4. اگر کار ترجمه شده است، زبان ترجمه ­اش چگونه بود؟ آیا در خوانش­ راحت بودید؟ (3 خط)

5. با جادوی­ کلامتان، خلاصه ­ای بنویسید و دیگران را دعوت به خوانش این کتاب کنید. (7 خط)

***

دو نکتۀ مهم:

1. شماره گذاری را رعایت کرده و از طولانی کردن متن پیام بپرهیزید.

2. میزان تأثیر و برداشت هر فرد از کتب مختلف است و هیچ گاه دو نظر و برداشت به یک نقطه ختم نمی شوند؛ پس اگر قصد معرفی کتابی را داشتید و در بین کامنت ها مشاهده اش کردید، منصرف نشوید و شما هم آن کتاب را از دید خودتان معرفی کنید و به اشتراک بگذارید؛

شاید نظر و قلم شما، راهی را برای مطالعه آن کتاب باز کند...

  • نظرات [ ۲۹ ]
رکسانا
۲۲ بهمن ۹۸ , ۲۲:۱۷

۱. رمان داستان عشق، نویسنده احمد لواسانی هندی.

۲. ۹ از ۱۰ نمره میدم.

۳. رمان خیلی قشنگی بودش. من شب امتحانم خوندمش و تمومش کردم اصن نشد بزارمش زمین. باعص شدش به کتاب خوندن علاقه بیشترتری پیدا کنم.

۴. -

۵. داستانش توی زمان قبل انقلاب اتفاق می افته. داستانش عشق و عاشقانه س. دونفر به هم علاقه زیادی دارن. باهم ازدواج می کنن و یه سری اتفاقات می افته و رمانو خوندنی تر می کنه. اگه دوست دارین بخونینش کتاب چاپیش نیستش توی اینترنت پیدا میشه😄❤

Hadise
۲۳ بهمن ۹۸ , ۱۱:۵۵

1رمان گریز دلپذیر، اثر آنا گاوالدا، ترجمه الهام دارچینیان، نشر قطره 

2 نمره 9 از 10 است. 

3 بهانه ها در زندگی کم نیستند، بهانه های خوبی که باعث شوند از زندگی ماشینی مان فاصله بگیریم و گریزی به خاطرات خوش مان بزنیم. 

4 ترجمه بسیار خوبی است و به راحتی می توانید با شخصیت اصلی داستان ارتباط برقرار کنید. 

5 داستان درباره خواهر و برادری است که به عروسی پسر خاله شان دعوت می شوند اما همینکه در مجلس حاضر می شوند، متوجه می شوند برادر کوچک شان به علت کار زیاد نمی تواند در مجلس حضور داشته باشد. 

به همین علت آنها هم از مجلس عروسی بیرون می زنند و به محل کار برادرشان می روند تا ساعاتی را بدون هیچ دغدغه را با هم سپری کنند.

حدیث
۲۴ بهمن ۹۸ , ۱۶:۲۳

1 اثر مرکب،اثر دارن هاردی، ترجمه ساینا لاهیجی، نشرآسو

2 نمره 9 از 10 را می گیرد. 

3 مدیریت زمان و پایداری در کارها اصل مهم این کتاب است. با این کتاب یاد می گیرید عادت های مزاحم کوچکی که مانع موفقیت شما در کارها یتان می شود را به راحتی کنار بگذارید.

4 زبان ترجمه عالی بود و خوانش آن آسان است.

5 تغییر عادات سخت است اما غیر ممکن نیست. "اگر عادات بد به حال خودشان رها شوند، موجب نیرویی می شوند که شما را به قعر شرایط و عواقب بد خواهد بُرد که غیر قابل کنترل است. پس اگر می خواهید از این وضعیت خلاص شوید و تکانش بزرگی را به زندگی تان دعوت کنید،" اثر مرکب در انتظار شماست. 

 

حدیث
۲۶ بهمن ۹۸ , ۱۹:۰۹

1 کتاب ناقوس ها به صدا در می آیند، اثر ابراهیم حسن بیگی، نشر عهد مانا

2 نمره 8 از 10 می گیرد. 

3 همه ادیان الهی هدفی مشترک دارند و آن رسیدن به فطرت و ذات پاک پروردگار است." از دین حصاری برای خودت نساز، این را بدان که انسانیت بندگان خدا، باید بیشتر به آبشخور دینشان اهمیت داد."

4_

5 داستان کشیشی که نسخه ای از کتابی قدیمی به دستش می رسد و همین باعث می شود با اسطوره دین اسلام یعنی حضرت علی (ع) آشنا شود و به دنبال حقایق دین اسلام برود. 

حدیث
۲۸ بهمن ۹۸ , ۰۰:۵۳

1 روح گریان من، اثر کیم هیون هی، ترجمه فرشاد رضایی، انتشارات ققنوس

2 9 از 10 را می گیرد. 

3 گاهی اوقات افراد در شرایطی قرار می گیرند که باید در لحظه تصمیم گیری کنند، و همان تصمیم سرنوشت شان را تغییر می دهد. 

4 ترجمه خوب است.

5 این کتاب داستانی واقعی درباره بهترین جاسوس زن کره شمالی است که بنا به خواسته رهبرشان جاسوسی کره جنوبی را می کند و یک فروند هواپیمای کره جنوبی را در هوا منجر می کند و بعد از آن مشکلاتی برایش به بار می آورد که کتاب را خواندنی تر می کند. 

حدیث
۳۰ بهمن ۹۸ , ۱۹:۰۱

1 کتاب کافکا و عروسک مسافر، اثر جوردی سیرا ای فابرا، ترجمه رامین مولایی، نشر ایرانبان

2 نمره 8 از 10 می گیرد. 

3 امیدی بهتر ویژگی هر فرد در زندگی است. "ما بیشتر از واقعیت به امید نیاز داریم."

4 ترجمه خوب است و خوانش آن آسان است. 

5 کافکا از بیماری سل رنج می برد هر روز برای تنفس به پارک می رود. یک روز در میان مردم دختر کوچکی را می بیند که سردرگم است و مدام گریه می کند، وقتی دلیل گریه دختر را می پرسد دختر جواب می دهد که عروسکش را گم کرده و به همین دلیل ناراحت است. 

کافکا به دختر می گوید که عروسک او گم نشده بلکه به سفر رفته تا عجایب دنیا را ببیند و از آن پس کافکا به جای عروسک برای دخترک نامه می نویسد و برایش می خواند تا او را از ناراحتی بیرون بیاورد. طی همین روند اتفاقاتی می افتد که داستان را خواندنی تر می کند. 

 

حدیث
۰۱ اسفند ۹۸ , ۰۲:۴۹

1 خشم و هیاهو، اثر ویلیام فاکنر، ترجمه صالح حسینی، نشر نیلوفر

2 نمره 8 از 10 می گیرد. 

3 کتاب جالبی است که شما را با جریانی که حول محور خانواده می چرخد، آشنا می کند. 

4 زبان ترجمه خوب بود. 

5 ماجرا درباره خانواده‌ ثروتمندی است که فرزند معلولی دارند و داستان از زبان او روایت می شود. خانواده دارای مشکلات بسیاری است که در اواسط داستان قدم به قدم مشکلات حل می شود. اما در آخر داستان پایان جالبی رقم می خورد و داستان را خواندنی تر می کند. 

حدیث
۰۲ اسفند ۹۸ , ۱۵:۳۸

1 سه شنبه ها با موری، اثر میچ آلبوم، مترجم رضا زارع، نشر باران خرد 

2 نمره 10 را می گیرد. 

3 ما در زندگی احتیاج به راهنما داریم. باید یاد بگیریم خودمان را رها کنیم، به هیچ چیزی در زندگی چنگ نزنید، همه چیز در زندگی موقتی ست. فرض کنید از بیماری رنج می برید، درد می کشید. باید در زندگی کامل لمس شان کنید، بعد آرام آرام رهایش می کنید. اگر کامل لمس شان نکنید نمی توانید از آنها جدا شوید. بعدا مدام می ترسید، از درد می ترسید، از غم می ترسید. کافیست در ترس، درد و غم هایتان غرق شوید و آنگاه است که می توانید از این احساسات بد جدا شوید.

4 ترجمه خوب است. 

5 این کتاب داستانی واقعی پروفسور موری شوارتز، استاد میچ آلبوم است. او با بیماری ال اس ای که اندام های اصلی را از کار می اندازد دست و پنجه نرم می کند. او در لحظات پایانی زندگی اش به نگاهی عمیق و ژرف درباره زندگی دست پیدا می کند. او با یکی از شاگردانش هر سه شنبه قرار ملاقات می گذارد تا با او زوایای دیگر زندگی را کشف کند و فلسفه زندگی پی ببرد. اگر دنبال درباره فلسفه زندگی و واقعیت آن هستید، این کتاب مختص شماست. 

 

محبوبه جباری نیک
۰۳ اسفند ۹۸ , ۱۰:۴۷

کلیدر اثر استاد محمود دولت آبادی.ناشر:نشر پارسی فرهنگ معاصر

۱-  ۱۰ از ۱۰ 

۲-داستان زندگی ایلات و عشایری را کاملا به تصویر کشیده و در ضمن بیان داستانی عاشقانه خواننده را قدم به قدم با تصویر سازی هایش همراه می کند.

۳- ایستادگی برابر ظلم و ستم حکومت وقت و تعظیم نکردن برابر جور از خصوصیات بارز داستان است.

۴-بیان نوعی نصایح و کلامهای پندگونه در قالب دیالوگهای شخصیتهای داستان از جمله "گل محمد "با اطرافیانش به گونه ای که خواننده حس نکند مورد نصیحت قرار گرفته است ..

۵-کلیدر رمانی ست لبریز از شگفتی و زیبایی و قلم بی نظیر استاد..

به شدت پیشنهادش می کنم به دوستان نازنین .

حدیث
۰۴ اسفند ۹۸ , ۰۰:۱۴

1 یک روز دیگر، اثر میچ آلبوم، ترجمه گیتا گرگانی، نشر قطره 

2 نمره 9 از 10 می گیرد.

3 "گاهی اوقات بچه ها فراموش می کنند که چرا به این دنیا پا گذاشتند، آنها خودشان را باری سنگین می بینند، نه آرزویی بر آورده شده." 

4 ترجمه خانم گرگانی بسیار زیباست. 

5  کتاب یک روز دیگر داستانی فلسفه ای است. که مانند کتاب سه شنبه ها با موری موضوع اصلی آن درباره مرگ است.

داستان حول محور یک مرد پر مشکل و مادرش را شرح می دهد و به مردم می آموزد از یک فرصت برای گذراندن یک روز برای کسی که از دست داده اند، چگونه استفاده کنند. 

حدیث
۱۰ اسفند ۹۸ , ۲۱:۲۲

1 چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد، اثر اسپنسر جانسون، ترجمه عطیه رفیعی، نشر لیوسا

2 نمره 10

3" هر چند وقت یک بار عادات خودت را به روز کن، آن وقت است که متوجه خواهی شد که چه زمانی عادات بوی کهنه گی می گیرند."

روشی نو برای مقابله با تغییرات در کار و زندگی

4 ترجمه بسیار خوب است.

5" دکتر اسپنسر جانسون از طریق داستانی بسیار زیبا و جذاب به ما می آموزد چگونه می توان در مقابل و دگرگونی های غیر منتظره زندگی انعطاف داشته باشیم و آنها را به عنوان امری طبیعی اجتناب ناپذیر بپذیریم." 

رامیلا
۱۱ اسفند ۹۸ , ۱۱:۰۸

۱رمان چراغها را من خاموش می کنم از زویا پیرزاد

۲نمره ۹از ۱۰

۳در این کتاب از روزمرگی هانوشته بود و اینکه چگونه این روزمرگی ها باعث تکراری بودن افراد خانواده شوند بخصوص همسر و با ورود افراد دیگر در مانند همسایه جدید و .‌.دست به مقایسه زندگی خود با دیگران می زنیم  و نیمه پر لیوان خودمون را نمی بینیم

۴خیلی روان و زیبا توصیفات را نوشته اند توصیفات مکانی ، توصیف زندگی و لایه های شخصیتی و خلق و خو بخصوص مردان را در عمل کردن نه بیان کردن مردان توصیف کشیده

۵این کتاب به صورت غیر مستقیم درباره ی سن رشد و بلوغ فرزندان بخصوص فرزند پسر و خصوصیات خلقی مردان و پسر  که دغدغه های یک خانم خانه دار  و مادر است را بیان می کندو اینکه چگونه نکات شخصیتی مثبت و زندگی خود را ببینیم

رامیلا
۱۱ اسفند ۹۸ , ۱۲:۳۳

۱کتاب داشتن یا بودن از اریک فروم ترجمه اکبر تبریزی انتشارات فیروزه

۲نمره ۸از۱۰

۳درباره ی دو مولفه مهم داشتن و بودن به گفتگو می پردازد که داشتن تعریفی از داشته ها که مادی از قبیل خونه و سرمایه و موقعیت اجتماعی می باشد و دیگری "بودن "در حال زندگی کردن به دور از حرص و از و با جهان یکی شدن است که از گذشته رها شده و آینده ها به خوب بودن زمان حال و اکنون  می  داند

۴ترجمه هم خوب است اما عالی نیست شاید روان نبود

۵اریک فروم در این کتاب به ما می اموزد که انسان بودن با اکتساباتی مانند مادیات و مشهور بودن نیست بلکه خود را با جهان یکی شدن هست بدون اینکه حواسمان از طبیعت خودمان دور شود.ودر جایی دیگر گفتن که  فقط به فردیت  خود توجه نکنیم همه ما انسانها در پازل این جهان در مکان و زمان مناسب خود قراربگیریم نه سریع و نه دیر و نه اشتباه بلکه درست عمل کنیم...

 

حدیث
۱۷ اسفند ۹۸ , ۲۳:۴۷

1 من زنده ام، اثر معصومه آباد، انتشارات بروج

2 نمره 7 از 10 را می گیرد. 

3 درد، تنهایی و اسارت در زندان های بعثی عراق موضوع اصلی این کتاب است. زبان کتاب به حدی جذاب است که به راحتی می توانید با شخصیت اصلی همذات پنداری کنید. 

4_

5 داستان درباره دختر 17 ساله است که در جاده آبادان اسیر می شود و به زندان های مختلف فرستاده می شود. در آنجا شرایط سخت و بدی را می گذراند. درست در لحظه ناامیدی نوری به قلبش تابیده می شود و او را از شرایط بدش می رهاند.

من زنده ام، یکی از کتاب های خوب در حوزه دفاع مقدس است. 

رامیلا
۱۸ اسفند ۹۸ , ۱۲:۰۹

۱رمان برادران کارامازوف اثر داستایوسکی

۲نمره ۸از۱۰

۳از این کتاب توانستم تا حدودی به شناخت جامعه و عواملی که می توانند یک جامعه را به افراط و تفریط بکشانند متوجه بشوم و طبقات اجتماعی و سیاسی چگونه به هم پیوند می خورند و انسان ها چگونه در تلاطم مشکلات به قهقرا می روند 

۴متاسفانه مترجم یادم نیست اما ترجمه خوبی بود فقط اسامی کمی زمانبر هستندتا به یاد سپرده بسوند برای خواندن ادامه کتاب 

۵ دو برادر هستند با نظام سیاسی و اجتماعی روسیه  که فاصله های طبقاتی فراوان از نظر مادیات و فرهنگی بود و اشراف زادگان و فئودالی بودند و روستازادگان و داستان های عشقی و زندگی سخت مردمان ان روزگار که فضاسازی خیلی خوب کتاب باعث جذابیت ان شده 

رامیلا
۱۸ اسفند ۹۸ , ۱۲:۳۲

۱جنایات و مکافات از داستایوسکی نویسنده روسی 

۲نمره ۹از۱۰ 

۳نکات اموزنده این کتاب خیرو شر وجبر و اختیار را در لابلای دایتان متوجه می شود که چگونه از کار قتل و غیره انسان خودش اشفته می شود و تحلیل اینکه چگونه جنایتی را مرتکب می شود برای خودش سخت است

۴مترجم اصغر رستگار از انتشارات نگاه 

۵داستان درباره ی جوانی بنام راسکلنیکف است که دانشجو  ست و مادر و خواهر وی با زحمت مخارج وی را تهیه می کنند اما با کمبود پول به دو خانم مسن که ربا خوار هستند و پول دار برای پول مراجعه کرده اما نفشه می کشد که خواهر پولدار را به قتل برساند اما ناخواسته هر دو را به قتل می رساند که بعد از از ان دچار مشکلات روحی می سود و طوری رفتار می کند که همه اطرافیان پلیس و دوستان و دختری راکه دوست داردمتوجه قاتل بودن وی می شوند که با تشویق سونیا معشوقه اش تصمیم می گیرد خودش را معرفی کند و تاوان را بپردازدداستان با جملاتی فلسفی و جالب است

حدیث
۲۲ اسفند ۹۸ , ۲۲:۳۴

1اسرار مرد منزوی، اثر گراتازیا دلدا، ترجمه بهمن فرزانه، نشر ققنوس

2 نمره 10 می گیرد. 

3 کتاب بسیار جذابی است، که از افراد منزوی و گوشه گیر می گوید که چگونه از کنج تنهایی شان بیرون بیایند و رفتارشان را عوض کنند

4 ترجمه استاد بهمن فرزانه بهترین است و بهترین کتاب از ترجمه هایشان صد سال تنهایی مارکز هست. 

5 داستان درباره مردی منزوی است که پس از مرگ همسرش در خانه اش که در دهکده ای متروک است می گذرد. 

او مردی جدی و منزوی است که از همه دوری می کند تا اینکه زنی در نزدیکی آنان خانه ای اجاره می کند و با رفتار هایش کم کم در زندگی مرد نفوذ می کند و اتفاقاتی را برایش رقم می زند. 

 

حدیث
۲۹ اسفند ۹۸ , ۲۱:۲۰

1 کتاب نوازنده نابینا، اثر ولادیمیر کارالنکو، ترجمه جهانگیر افکاری، نشر امیر کبیر

2 نمره 9 از 10 را می گیرد

3 توصیفات و شخصیت هایی که حول محور شخصیت اصلی داستان می چرخند، بسیار عالی است. بهترین تاثیری این کتاب دارد این بود که بیشتر قدر بینایی تان را می دانید و بهتر می توانید به افراد نابینای اطرافتان چگونه کمک کنید و رفتار کنید

4 ترجمه روان است. 

5 داستان درباره نوازنده ای است که نابینا بدنیا می آید و بعد از آن کم کم با کمک های دیگران با صداها و حس لامسه دنیای اطرافش را می شناسد. 

یکی از شب ها موقع خواب از بیرون اتاقش صدای آواز نی را می شنود، بعد از آن مشتاق می شود بداند آن صدا از کجا بوده و از چه کسی آن را می نوازد. 

و بعد از آن با نی آشنا می شود و اتفاقاتی را رقم می زند که کتاب را برایتان خواندنی تر می کند....

 

رامیلا
۰۴ فروردين ۹۹ , ۰۲:۵۹

۱.رمان جنگ و صلح از لئو نیکلایویچ تولستوی مترجم سروش حبیبی انتشارات نیلوفر

۲.نمره ۱۰از۱۰

۳.داستانهای خانوادگی و شخصیت هایی که دچار جنگ شدند و دربحران ها چگونه می شود کمک کرد واز چه چیزهایی در بحران ها باید گذشت و دیگری شناختن جامعه ان زمان روسیه از نظر اجتماعی و سیاسی خیلی عالی توصیف کرده است(بخصوص حمله ناپلیون به روسیه و شکست وی)تا فصل ۳بیشتر شخصیتها را معرفی می کند چون شخصیتها دراین کتاب زیاد هستند و کمی صبوری می طلبد

۴.ترجمه خیلی خوب بود از آقای سروش حبیبی

۵.با خواندن این کتاب در عالم خیال در خیابانهای روسیه و کشمش های خانوادگی فرماندهان و طبقه اشرافی و مردم عادی  و از طرفی جنگ با ناپلیون و افراد طبقه اشرافی در گذر هستی و شخصیت های اصلی مانند اندره که فرمانده ای خوب و ناتاشا دختری شاد و پی یر که پسری از طبقه اشرافی و خوشگذران و ...که در کشاکش جنگ و اجتماع و خانواده ها شخصیت ها تکامل پیدا می کنند و به رشد فکری می رسند و انهایی که اعمال بد انجام می دادند نتایج را یافتند و خوبها در جایگاه خود قرار گرفتند 

حدیث
۲۰ فروردين ۹۹ , ۱۸:۰۲

1 کتاب دکتر جکیل و آقای هاید، اثر رابرت لوئیس استیونسون، ترجمه محسن سلیمانی، نشر افق

2 نمره 9 از 10 را می گیرد.

3 هر فردی صد در صد کامل نیست و ایراداتی دارد اما این دست خود اوست که او ایراداتش را کنترل کنند یا ایراداتش او را. موضوع اصلی کتاب درباره همین است.

4 محسن سلیمانی از مترجمان نامی کشور است. او رمان های کلاسیک مشهوری را به فارسی برگردانده که بیشتر آنها را نشر افق به چاپ رسانده. در این کتاب با روایت جذاب مواجه خواهیم بود که پایان شگفت انگیزی را رقم می زند. از دیگر آثار محسن سلیمانی به فرانکنشتاین، بینوایان، اوژنی گرانده و... اشاره کرد.

5 این کتاب درباره نیمه تاریک انسان نوشته شده و از ناکامل بودن آنها سخن گفته است. محور اصلی کتاب درباره نبرد شر و خیر است. دکتر جکیل شخصیت مثبت و آقای هاید شخصیت منفی کتاب است که آزادانه هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد.

دکتر جکیل در انتهای خانه اش، در آزمایشگاهش محلولی را می سازد که دو بُعد شخصیتش را از هم جدا می کند و اتفاقاتی تازه را برایش رقم می زند.

حدیث
۲۰ فروردين ۹۹ , ۱۸:۰۳

1 کتاب دکتر جکیل و آقای هاید، اثر رابرت لوئیس استیونسون، ترجمه محسن سلیمانی، نشر افق

2 نمره 9 از 10 را می گیرد.

3 هر فردی صد در صد کامل نیست و ایراداتی دارد اما این دست خود اوست که او ایراداتش را کنترل کنند یا ایراداتش او را. موضوع اصلی کتاب درباره همین است.

4 محسن سلیمانی از مترجمان نامی کشور است. او رمان های کلاسیک مشهوری را به فارسی برگردانده که بیشتر آنها را نشر افق به چاپ رسانده. در این کتاب با روایت جذاب مواجه خواهیم بود که پایان شگفت انگیزی را رقم می زند. از دیگر آثار محسن سلیمانی به فرانکنشتاین، بینوایان، اوژنی گرانده و... اشاره کرد.

5 این کتاب درباره نیمه تاریک انسان نوشته شده و از ناکامل بودن آنها سخن گفته است. محور اصلی کتاب درباره نبرد شر و خیر است. دکتر جکیل شخصیت مثبت و آقای هاید شخصیت منفی کتاب است که آزادانه هر کاری دلش بخواهد انجام می دهد.

دکتر جکیل در انتهای خانه اش، در آزمایشگاهش محلولی را می سازد که دو بُعد شخصیتش را از هم جدا می کند و اتفاقاتی تازه را برایش رقم می زند.

حدیث
۲۱ فروردين ۹۹ , ۲۱:۰۸

1 کتاب چشم گرگ، اثر دانیل پناک، ترجمه اسمیرا سلیمی  و فاطمه صفری، نشر فرای علم

2 نمره 8 از 10

3  گاهی اوقات اتفاقاتی غیرمنتظره در زندگی مان رخ می دهد که مسیر زندگی مان را تغییر می دهد.

4 ترجمه خوب است.

5 داستان درباره پسرکی کوچکی است که در باغ وحش مقابل قفس گرگی ایستاده است. گرگی با دندان هایش می خواهد او را بترساند اما کودک نمی ترسد و به چشمان او خیره می شود آنقدر در چشمانش نگاه می کند که با گرگ همذات پنداری می کند و به خاطرات گرگ می رود و اتفاقاتی را برایش رقم می زند.

حدیث
۰۱ ارديبهشت ۹۹ , ۰۰:۵۰

1 رمان تاب طناب دار، اثر مهدی پناهیان، نشر عهد مانا

2 نمره 9 از 10 می گیرد.

3 رمان دارای نکات ریز و جذابی خواهد بود که شما را به عمق جریانات سال 88 می برد.

4_

5 کتاب درباره جریانات سیاسی سال 88 اتفاق می افتد و دارای سه شخصیت اصلی است که در تضاد هستند و به نحوی به هم مربوط هستند. کتاب دارای گره و اتفاقات بسیار است که شما را پایان آن همراه خواهد کرد.

حدیث
۲۷ ارديبهشت ۹۹ , ۱۸:۱۱

1 کتاب آسترلیتز جوان، اثر دبلیو جی سیبالد، ترجمه پوپه میثاقی، نشر کتابسرای تندیس

2 نمره 10 از 10 می گیرد.

3. پیدا کردن هدف اصلی مان از زندگی  شیرین است و لذت دارد. اینکه چقدر با حقیقت زندگی مان آشنا هستیم و برای پیدا کردن هدفمان و باز شدن پنجره های جدید پیش رویمان، تلاش می کنیم.

4. ترجمه خوب و روان بود.

5. داستان درباره نوجوانی آلمانی است که در خانواده ای با مذهب کاتولیک زندگی می کند و زندگی سرد و بی تفاوتی دارد. این روند تا نوجوانی اش ادامه پیدا می کند تا اینکه بعد از سنین نوجوانی به خاطر دلایلی از مدرسه کاتولیک ها به مدرسه معمولی فرستاده می شود و در آنجا با هدفش و حقیقت اصلی خانواده اش آشنا می شود.

حدیث
۲۷ ارديبهشت ۹۹ , ۱۸:۱۲

1 کتاب آسترلیتز جوان، اثر دبلیو جی سیبالد، ترجمه پوپه میثاقی، نشر کتابسرای تندیس

2 نمره 10 از 10 می گیرد.

3. پیدا کردن هدف اصلی مان از زندگی  شیرین است و لذت دارد. اینکه چقدر با حقیقت زندگی مان آشنا هستیم و برای پیدا کردن هدفمان و باز شدن پنجره های جدید پیش رویمان، تلاش می کنیم.

4. ترجمه خوب و روان بود.

5. داستان درباره نوجوانی آلمانی است که در خانواده ای با مذهب کاتولیک زندگی می کند و زندگی سرد و بی تفاوتی دارد. این روند تا نوجوانی اش ادامه پیدا می کند تا اینکه بعد از سنین نوجوانی به خاطر دلایلی از مدرسه کاتولیک ها به مدرسه معمولی فرستاده می شود و در آنجا با هدفش و حقیقت اصلی خانواده اش آشنا می شود.

حدیث
۲۴ خرداد ۹۹ , ۰۰:۳۱

۱. کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر، ترجمه گیتی خوشدل، نشر قطره

۲. نمره ۱۰ از ۱۰ را می‌گیرد.

۳. کتاب درباره چگونگی مدیریت کردن زمان و صرف کردن آن برای کارهای مهم و مدیریت آن است.

۴. ترجمه خانم خوشدل روان و عالی است.

۵. کتاب درباره مردی است که به خانه مردی ثروتمند می‌رود و راز و رمز های جالب و جذاب را درباره مدیریت زمان، ثروت و ... را یاد می‌گیرد و اتفاقات جالبی را برایش رقم می‌زند.

بخشی از بریده جمله کتاب: افرادی که منتظر می‌مانند تا اوضاع و شرایط عالی از راه برسد، هیچ وقت کاری را به انجام نمی‌رسانند! زمان مناسب برای اقدام به کار همین حالاست.

حدیث
۳۰ تیر ۹۹ , ۱۱:۵۰

۱. شازده کوچولو، اثر آنتوان چخوف، ترجمه ابوالحسن نجفی، نشر نیلوفر

۲. ۱۰ را می‌گیرد.

۳. زندگی و حقایق ذات انسان را از زبان خلبان و کودکی روایت می‌شود. اینکه چطور افراد زندگی می‌کنند و احساس‌شان از زندگی چیست.

۴. این به زبان چند مترجم ترجمه شده است و از بهترین آنها می‌توان به ترجمه محمد قاضی و ابوالحسن نجفی اشاره کرد.

۵. درباره خلبانی است که هواپیمایش در سیاره‌ای خراب می‌شود و اتفاقی با پسر بچه کوچکی آشنا می‌شود. کسی که او را با سیاره‌اش و سفرهایی که داشته آشنا می‌کند.

 

حدیث
۰۳ مرداد ۹۹ , ۱۲:۲۳

۱. خواهران کوچک ایلوریا، اثر استیون کینگ، ترجمه ماندانا قهرمانلو، نشر افراز

۲. نمره ۹ از ۱۰ را می‌گیرد.

۳. خیر و نیکی همیشه بر پلیدی و بدی چیره خواهد شد. خصلت انسانی نبرد فردی مهربان با فرد مغرور و خودخواه بود.

۴. ترجمه خوب و روان بود.

۵. داستان درباره هفت تیرکشی به نام رولند است که به شهری می‌رود. در آن شهر هیچ موجودی را نمی‌بیند به جز عجیب الخلقه ها، آنها به او حمله می‌کنند و تا سر حد مرگ کتکش می‌زنند.

رولند وقتی به‌هوش می‌آید، پنج خواهر راهبه را با صورت هایی پیر و عجوزه می‌بیند و اتفاقات جالبی برایش رقم می‌خورد.

کتاب در ژانر، علمی_تخیلی، وحشت است و پیام آن درباره نبرد خیر و شر است. خواندن این کتاب خالی از لطف نیست.

حدیث
۲۳ آبان ۹۹ , ۱۱:۵۲

۱. شام خانوادگی، اثر کازئو ایشی گورو، ترجمه اسدالله حقانی، نشر آرادمان

۲. ۸ از ۱۰

۳. درباره مفهوم زندگی و خاطرات بعد از جنگ و ماجرای بمب هیروشیماست.

۴. ترجمه خوب بود ولی انتشارات متوسط بود و به علت چسبندگی کلمات، خوانش سخت بود.

۵. پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال خاطرات جالب، توصیفات دلنشین و زندگی در دوران جنگ هستید، این کتاب را بخوانید. 

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تنها با نوشتن و تمرین مکرر است که رشد می کنید؛ پس تا می توانید بنویسید که نوشتن، رسالت شماست...
نویسندگان
Designed By Erfan Powered by Bayan